Problemy z obsługą komputera, usterki sprzętowe, trudności z instalacją i aktualizacją programów – w takich przypadkach może pomóc helpdesk IT.

Aktualnie, gdy coraz więcej firm w wielu branżach korzysta z komputerów, zapotrzebowanie na obsługę informatyczną jest znacznie większe niż przed laty. Właśnie dlatego rosnącym zainteresowaniem cieszą się usługi jak helpdesk IT. Co warto o nich wiedzieć?

Na czym polega obsługa jak helpdesk IT?

Termin jak helpdesk czy help desk odnosi się do usługi polegającej na bieżącym wsparciu w przypadku pojawiania się codziennych problemów. W przypadku helpdesku IT mowa o problemach dotyczących szeroko pojętej informatyki.

Obsługa jak helpdesk świadczona jest głównie w formie outsourcingu, ale w niektórych większych firmach odpowiada za nią wewnętrzny dział IT.

Najczęściej help desk polega na udzielaniu pomocy przez telefon albo przez komputer, dlatego też w razie jakichkolwiek problemów, na które natykają się pracownicy firmy, mogą oni skontaktować się z pracownikami help desku, aby natychmiast otrzymać wsparcie.

Helpdesk informatyczny – zakres usług

Obsługa jak helpdesk IT prowadzona jako outsourcing może obejmować bardzo szeroką gamę czynności, dlatego też umożliwia ona w takiej sytuacji uzyskanie pełnego wsparcia IT w miejsce własnego działu informatycznego.

Do sytuacji, w których pomoże helpdesk IT, zaliczane są przede wszystkim:

  • problemy z instalacją oprogramowania
  • aktualizacja oprogramowania
  • usterki sprzętowe, na przykład komputera, drukarki
  • trudności w obsłudze oprogramowania
  • problemy z dostępem

Oczywiście, to jedynie przykładowe przypadki, ponieważ helpdesk informatyczny może również pomóc w wielu innych sytuacjach.

Kto oferuje wsparcie jak helpdesk IT?

Aktualnie usługi jak helpdesk IT cieszą się dużą popularnością, dlatego też są one łatwo dostępne. Można skorzystać z nich między innymi w firmach specjalizujących się w obsłudze informatycznej, które działają w różnych miastach w kraju.

Kompleksowe wsparcie dotyczące obsługi informatycznej w formie help desku zapewnia między innymi firma dreamiteam.pl.

Helpdesk IT – kiedy warto?

Obsługa jak help desk informatyczny ma szerokie zastosowanie, wobec tego może ona pomóc wielu przedsiębiorstwom, w których obszar IT ma duże znaczenie i jego sprawne funkcjonowanie przekłada się również na sprawne działanie całego biznesu.

W wielu firmach pojawienie się jakichkolwiek problemów z IT, na przykład usterek sprzętowych czy problemów z obsługą oprogramowania, może przekładać się na obsługę klienta, pojawianie się opóźnień. Szybka pomoc, jaką może zaoferować wtedy specjalista z help desku, jest nieoceniona, ponieważ dzięki niej firma może działać stabilnie i sprawnie przez cały czas.

Jednocześnie na uwagę zasługują przystępne ceny, jakimi wyróżnia się help desk, ponieważ koszty korzystania z takiej obsługi są niższe niż zatrudnianie własnych informatyków, tworzenie działów IT. Płatność może też odbywać się w wygodnej formie abonamentu, co powoduje, że można wtedy płacić za obsługę niskie, regularne rachunki. Dzięki temu jest te również atrakcyjna propozycja dla firm wchodzących w skład sektora MŚP.

Jakie korzyści daje helpdesk IT firmom?

Wśród najważniejszych zalet, jakimi charakteryzuje się helpdesk, znajdują się przede wszystkim:

  • Szybka reakcja w przypadku pojawienia się problemów – zgłoszenie można przekazać natychmiast, na przykład internetowo albo telefonicznie, a pracownicy od razu mogą zająć się pracą nad usunięciem usterki.
  • Zdalna pomoc – najczęściej helpdesk odbywa się z wykorzystaniem metod zdalnych, dzięki czemu informatyk nie musi przyjeżdżać na miejsce. To nie tylko przekłada się na szybkość obsługi, ale również na jej przystępne ceny.
  • Niskie koszty obsługi – helpdesk informatyczny jest ofertą charakteryzującą się bardzo przystępnymi cenami, dlatego też jest ona również atrakcyjna dla mniejszych firm.
  • Inwestycja w biznes – korzystanie z obsługi informatycznej warto również traktować jako sposób inwestycji we własną firmę. Dzięki temu można przyszłościowo wspierać jej rozwój.

 

Komentarze

  • Adam
    Odpowiedz

    Jakiś czas temu zdecydowałem się skorzystać z takich usług i jestem zadowolony. Firma była zbyt mała aby tworzyć dział informatyczny czy nawet zatrudnić informatyka na etacie. Ale jednoczesnie zbyt duża aby samodzielnie zajmować się sprawami IT, jakimi zajmowałem się do tej pory.

    Miałem pewne obawy przed tą decyzją ale jestem zadowolony. Z perspektywy czasu widzę, ze nie było żadnego innego lepszego rozwiązania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

55 − 46 =